سرخط خبرها

برنا مجرم شناخته شد

  • کد خبر: ۲۰۷۶۴۲
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
برنا مجرم شناخته شد
سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: مدیر مسئول خبرگزاری برنا به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، اکبر نصراللهی درباره دادگاه امروز مطبوعات گفت: اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول نشریه میدان‌آزادی را با اکثریت مطلق آراء مجرم شناخت؛ در عین حال او را مستحق تخفیف هم دانست. اتهامات سیدهادی کسایی‌زادگان، انتشار اسناد محرمانه موضوع شکایت سازمان بازرسی کل کشور با تیتر "گاف گاوی ... " بود.

وی افزود: یکی از وکلای شاکی گفت که متهم قائل به محرمانه بودن اسناد منتشره نیست حتی اگر حرفش درست باشد باید از طریق کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درخواست اصلاح طبقه‌بندی را مطرح کند تا بررسی می‌شد که چنین نشده است؛ ضمن اینکه تعیین طبقه بندی بر عهده سازمان صادرکننده‌نامه است. قاضی کریمی نیز گفت که سند محرمانه را از کجا گرفتید و صرف‌نظر از موضوع چرا سندی را که مهر محرمانه دارد، منتشر کرده‌اید؟ متهم پاسخ داد که سند را از یکی از دامداران گرفتم و عین سند هم داخل مطلب منتشره گذاشته نشده است.

نصراللهی ادامه داد: وکیل کسائی‌زادگان گفت که سند داخل لینک گذاشته شد و با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت که سند مذکور نه تنها شرایط محرمانه بودن را ندارد بلکه باید در اسرع وقت بدون تبعیض منتشر می‌شد؛ قید محرمانه بودن هم دلیل محرمانه بودن نیست.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در جلسه امروز همچنین پرونده مدیرمسئول برنا به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع در مورخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ موضوع شکایت آقایان محسن برزگر محمدی، یوسف مجتهد و حسین اسرافیلی با تیتر ترک فعل گسترده هیات مدیره شرکت متد، بررسی شد. هیات منصفه بعد از استماع شکایت شاکیان و دفاعیات محمدامین حسین میرزایی‌بنی مدیرمسئول خبرگزاری برنا، به اتفاق آرا او را مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام آقایان کسائی زادگان مدیرمسئول نشریه میدان آزادی و محمدامین‌حسین میرزایی‌بنی مدیرمسئول خبرگزاری برنا که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شدند، متعاقبا صادر خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->